Om os

Hospitalsundervisningen, som organisatorisk hører ind under Skoleforvaltningen i Aalborg Kommune, er et skole- og undervisningstilbud til børn og unge fra 0.-10. klasse, der i en periode i deres liv oplever at være indlagt eller på anden vis tilknyttet sygehusene. Vi råder også over nogle PPR-pladser for elever (Aalborg Kommune), der midlertidigt har behov for et andet skoletilbud. Endvidere har vi samarbejde omkring elever tilknyttet universitetshospitalets børne- og ungeambulatorium.

Hospitalsundervisningen består af 2 skoleafdelinger på hhv. Klinik for Børn og Unge (Psykiatrisk Sygehus) og Sygehus Nord/Syd (Somatisk Sygehus). I alt tæller Hospitalsundervisningen 9 lærere og 1 leder.

Undervisningens udgangspunkt er Folkeskoleloven, Undervisningsministeriets bekendtgørelse nr. 694 af 20. juni 2014 samt Aalborg Kommunale Skolevæsens Vision.