Klinik for børn og unge

Skolen her på Børne-/Ungdomspsykiatrien har 6 lærere samt Hospitalsundervisningens leder. Vi underviser børn og unge fra døgnafdelingen (BU1d) og dagafsnittet, samt de tilhørende ambulatorier.

Hver elev har en kontaktlærer, som er den person, der har det pædagogiske og faglige ansvar for eleven, og som holder kontakt til hjem og hjemskole. Eleven bliver oftest undervist af flere lærere, dog afhængigt af elevens behov.

Der undervises i de fleste almene fag som dansk, matematik, engelsk, tysk, madkundskab, musik, billedkunst og håndværk/design.
Hovedvægten er lagt på dansk, matematik og engelsk. Skolen har udover disse gængse fag også tilbud om aktiviteter som ture ud af huset, og f.eks. svømning.

Der undervises i tidsrummet fra kl 8.00 - 11.45 mandag, onsdag og fredag. Tirsdag og torsdag har vi mulighed for at tilbyde nogle elever undervisning til klokken 13.30.

Skolen har plads til ca. 20 elever. De er i alderen 6-17 år og undervises på små hold a 4-8 elever. Der kan dog i enkelte tilfælde tilbydes eneundervisning i kortere perioder.

Forældre kan til enhver tid kontakte kontaktlæreren eller lederen. Man er også altid, efter aftale med elevens kontaktlærer, velkommen til at besøge skolen og overvære undervisningen.

Konfirmationsforberedelse kan foregå her på skolen i et samarbejde mellem barnets præst og sygehuspræsten.

Den overvejende del af eleverne transporteres til og fra skolen i Taxa.

Ved elevens udskrivning vil der foreligge en officiel skoleudtalelse.

Hvis du har nogle spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at henvende dig til os.